Forum Tibia i nie tylko Strona Główna Tibia i nie tylko
Tibia i nie tylko


Jak zrobić OTs 7.1 - Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tibia i nie tylko Strona Główna -> Open Tibia Server
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Qpczyk
Moderator



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świat

 PostWysłany: Nie 12:16, 10 Lip 2005    Temat postu: Jak zrobić OTs 7.1 - Poradnik Back to top

1.Sciągnięcie odpowiedniej wersji Open Tibia Server.


Survival 5.6:

Najnowsza wersja najlepszego rodzaju O.T.S'a. Wersja posiada ogrom ulepszeń. Łatwiejszą obslugą. Nie należy się zatem dziwić, że jest używana przez najlepsze servery. Należy pamiętać, że wersja została zakazana do rozprowadzania i ściągacje ją na własną odpowiedzialność.
[link widoczny dla zalogowanych]

Surival 5.5:

Znana wszystkim ots'owcom wersja, która przez długi czas nie mogła zejść ze szczytów list najlepszych otsów. Znajdziemy w niej wyjątkowo dlugą liste komend jak i GM'ów tak i zwykłych graczy, przez co gra staje się mocno grywalna. Należy podkreślić, że tylko w tej wersji znajduje się wyjątkowo łatwa obsługa teleportów, a także RopSystem, dzięki czemu każdy możę stworzyć profesjonalny server. Oczywiście znajdziemy w niej wszystkie istotne rzeczy znajdujące się w innych wersjach np. pełen RookSystem.

Survival 5.5 możesz ściągnąć z tąd> [link widoczny dla zalogowanych]


1.Przygotowywanie kont i postaci graczy.


Konta :

Na większości serverów są konta publiczne posiadające łatwy numer i hasło do zapamiętania, konta prywatne czyli tylko poszczególnych osób i konto Administratora czyli GM'a, my zrobimy te wszystkie. Wchodzimy w folder Data/accounts i jak widzimy nie ma plików, możemy skopiować ze starej wersji plik lub ściągamy z tego linku. Teraz włączamy notatnik i plik 1, który ściągneliśmy przeciągamy na pole notatnika, otrzymujemy taki plik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Interesują nas tylkozaznaczone pola.

account pass="1" - Oznacza hasło jakie trzeba wpisać w Tibi, żeby się dostać na server. Jeśli wpiszemy tu naprzyklad 56467 to to samo będziemy musieli wpisać w klijencie tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

premDays="1" - Oznacza ile zostało temu kontowi Pacca, całkowicie nieistotne, nie zmienia się, tylko dla przyjemnośći, widzimy to w tym miejscu:
[link widoczny dla zalogowanych]

<character name="nazwa playera"/> - W "nazwa playera" wpisujemy nazwe postaci jaka ma być na tym koncie, będziemy ją wybierać w tym oknie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozostaje nam zapisać zapisujemy pod nazwą jaki ma mieć numer Konot. Nie wolno zapisywać literami. Np. Jeśli zapiszemy konto pod nazwą 666 to ten numer jest numerem konta, który musimy wpisać w oknie klijenta pod:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli plik zapisze nam się z rozszerzeniem *.txt zmieniamy je na *.xml


Gracze:


Jak już mówiłem wyróżniamy GM'ów, prywatne konta (nicki np. Trans, Maciej, Belth itp.) a także publiczne konta. Do publicznych dajmy zawsze powszechne nazwy typu Paladyn, Lucznik, Rycerz itp. Aby stworzyć gracza wchodzimy w foldery Data/players i patrzymy, znowu nie ma żadnego pliku, dajemy jakiś ze starszej wersji lub ściągamy przykład z tej strony. Uruchamiamy je tak jak konto notatnikiem i otrzymujemy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Interesują nas wszystkie pola więc przetłumacze:
player name="nazwa gracz" - W "nazwa gracz" wpisujemy nazwe gracza, które daliśmy w koncie (poprzedni punkt). Musi się zgadzać co do literki !!

account="1" - Tu wpisujemy numer konta, do którego postac należy. Np. jeśli w koncie o nazwie (nazwa pliku) 899 wpisaliśmy nick ziom musimy tu dać player name=ziom a account="899". Wszystko musi się zgadzać !!

sex="1" - Płeć numer 1 równa się mężczyźnie a 2 kobiecie.

lookdir="0" - Liczba oznacza w, która strone ma być obrócona postać w czasie wchodzenia do gry. 0-north(północ); 1-east(wschód); 2-south(południe); 3-west(zachód). Przy tej wersji po wylogowaniu zapisuje się obrucenie postaci więc ta opcja się nie przydaje.

exp="0" - Liczba oznacza ilóść expa przy starcie. Ilość expa na dane levele znajdziecie tu.

voc="1" - Profesja jaką zobaczymy, gdy klikniemy na siebie. Dla poszczególnych profesji inaczej rośnie manna więc bardzo ważne to jest. Oto liczby jakie odpowiadają za poszczególne profesje:
CODEvoc="0" --> You see yourself.
voc="1" --> You see yourself. You are a sorcerer.
voc="2" --> You see yourself. You are a druid.
voc="3" --> You see yourself. You are a paladin.
voc="4" --> You see yourself. You are a knight.

level="0" - Liczba oznacza level jaką będzie mieć postac na wejście, najlepiej dajemy 1lvl, automatycznie dopasuje się do ilości expa jaki daliśmy i automatycznie się zapisze lvl. Oczywiście większy lvl daje większe obrażenia i szybkość.

maglevel="100" - Magiczny lvl jaką będzie posiadać postać, im większy mlvl tym lepsze obrażenia z run i magi. Dajemy rózne dla poszczególnych profesji.

access="0" - Jedna z najważniejszych rzeczy. Access 0 dajemy dla zwykłych graczy. Access 1, 2 lub 3 dla Administratorów, GM'ów, dzięki temu będą mogli banować ludzi, tworzyć potwory itp.

cap="1500" - Nie wpływa na gre, możemy dać jaką chcemy a i tak gracze będą mogli wszystko unieść.

<mana now="6666" max="6666" spent="0"/> - "mana now" oznacza ile manny będzie posiadać gracz po wejściu do gry, "max" natomiast do ilu maksymalnie wzrosnąć manna po jakimś czasie, "spent" nic szczególnego nie znaczy i nie zmieniamy liczby przy tym.


<health now="6666" max="6666" food="0"/> - Tak samo jak przy mannie, pierwsza liczba oznacza ilość początkowych punktów życia, 2 liczba maksymalną ilóść życia a 3 liczby nie zmieniamy.

<look type="75" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/> - Patrzymy na look type, oznacza ona jak będzie wyglądać gracz. Oto lista, na której macie jakie cyfry oznaczają jaki strój:
Kod:
Cytat:
2 =orc warlord
3 =war wolf
4 =orc rider
5 =orc
6 =orc shaman
7 =orc warrior
8 =orc berzeker
9 =necromancer
13 =black sheep
14 =sheep
15 =troll
16 =bear
17 =beholder
18 =ghoul
19 =slime
20 =slime
21 =rat
22 =cyclopse
23 =minotaur mage
24 =minotaur archer
26 =rotworm
27 =minotaur
28 =snake
29 =minotaur guard
30 =spider
31 =deer
32 =dog
33 =skeleton
34 =dragon
35 =demon
36 =poison spider
37 =demon skeleton
38 =giant spider
39 =dragon lord
40 =dragon lord
41 =fire devil
42 =lion
43 =polar bear
44 =wasp
45 =bug
48 =ghost
49 =fire elemental
50 =orc spearman
51 =blue djin
52 =winter wolf
53 =frost troll
54 =witch
55 =behemoth
56 =cave rat
57 =monk
58 =priestess
59 =orc leader
60 =pig
61 =goblin
62 =elf
63 =elf arcanist
64 =elf scout
65 =mummy
66 =dwarf geomancer
67 =stone golem
68 =vampire
69 =dwarf
70 =dwarf guard
71 =dwarf soldier
73 =hero
74 =rabbit
75 =gamemaster
76 =swamp troll

<spawn x="223" y="223" z="7"/> - Odpowiada za miejsce, w którym po raz pierwszy pojawi się gracz. X i Y oznacza osię (można w edytorach map zobaczyć jakie miejsce ma jakie współrzędne),a Z warstwę (niedostępna, nie ruszać).

<temple x="213" y="258" z="7"/> - Odpowiada za miejsce, gdzie będzie się pojawiać gracz po zginięciu. Litery odpowiadają za te same elementy co w "spawnie".

<skills> - odpowiada za skille postaci, ważne i ma wpływ na obrażenia, "skillid" odpowiada za numer skilla, "level" odpowiada za level danego skilla, "tries" nie należy ruszać (niestabline):
CODE<skill skillid="0" level="213" tries="0"/> - Odpowiada za Fist Fighting
<skill skillid="1" level="222" tries="0"/> - Odpowiada za Club Fighting
<skill skillid="2" level="220" tries="0"/> - Odpowiada za Sword Fighting
<skill skillid="3" level="228" tries="0"/> - Odpowiada za Axe Fighting
<skill skillid="4" level="213" tries="0"/> - Odpowiada za Distance Fighting
<skill skillid="5" level="229" tries="0"/> - Odpowiada za Shielding
<skill skillid="6" level="229" tries="0"/> - Odpowiada za Fishing

<inventory> - Odpowiada za ekwipunek jaki będzie nosić postać, ważne i ma wpływ na obrażenia, "slotid" odpowiada za miejsce danego przedmiotu, który jest napisany w "idem id=", liste przedmiotów znajdziemy w katalogu Data/Items.
CODE<slot slotid="1"><item id="1771"/></slot> - Odpowiada za Głowe
<slot slotid="2"><item id="1537"/></slot> - Odpowiada za Amulet lub Pierścień
<slot slotid="3"><item id="1411"/></slot> - Odpowiada za Backpack, nie zmieniamy
<slot slotid="4"><item id="1739"/></slot> - Odpowiada za Zbroje
<slot slotid="5"><item id="1783"/></slot> - Odpowiada za Tarcze
<slot slotid="6"><item id="1728"/></slot> - Odpowiada za Broń, uwazaj co dajesz, bronie Axe, Sword i Club dla Rycerzy, dla Łucznika Kusza (nr.1728) a dla Maga Magic StafF (1724)
<slot slotid="7"><item id="1750"/></slot> - Odpowiada za Spodnie
<slot slotid="8"><item id="1874"/></slot> - Odpowiada za Buty
<slot slotid="10"><item id="1684"/></slot> - Odpowiada za pozostałe pole (można dać torcha lub cokolwiek dla ozdoby)

Na koniec zapisujemy pod nazwą Gracza jaką daliśmy w Koncie !!


2.Przygotowanie nowych nazw rzeczy i wstawienie mapy.


Mapa :

Na serverze osoby stawiającej musi pojawić się mapa, jest to plik zajmujący średnio 7.25mb i przez to niestety O.T.S. ładuje się długo, lecz istnieje mapa zajmująca zaledwie 0,4mb, wspaniała do sprawdzania na niej szybko serva, można ją pobrać z tego linku. Pokaże jak stworzyć swoją jedyną orginalną mapke. Pierw ściagamy program do robienia map, może to być OTMapEdit. Ściągamy, rozpakowywujemy WinRarem, otwieramy i otwieramy plik "OTMapEdit.exe", uruchomi nam się główne okno programu. Na samej górze widziemy takowy pasek:
[link widoczny dla zalogowanych]

1 ikona - Program uruchamia czystom mape, całą w zieleni.

2 ikona - Program otwiera zapisaną mape, lecz uwaga tylko o rozszerzeniu *.otmapedit.

3 ikona - Zapisuje mape, lecz uwaga tylko w rozszerzeniu *.otmapedit.

4 ikona - Jeśli klikniemy na ręke nie możemy stawiać przedmiotów ale możemy je przesuwać.

5, 6 i 7 ikona - Tymi ikonami wstawiamy okreslone przedmioty, podłoge. Jeśli wybierzemy ikone 5 bedziemy wstawiać tylko 1 kratke danego przedmiotu, w 6 ikonie wstawiamy o polu 2x2, natomiast w 7 ikonie wstawiamy dany przedmiot, podloge na obszar 3x3.

8 ikona - Pomoc, wystarczy kliknąć nią na daną ikone o jakiej chcemy się dowiedzieć.

Pewnie zastanawiacie się po co nam rozszerzenie *.otmapedit. Jest to rozszerzenie, które uruchamia tylko ten edytor, a po to jest stworzony, aby szybciej uruchamiać zapisane wcześniej mapy i aby mniej zajmowaly. A gdy skończymy mape musimy pliknąć na File:
[link widoczny dla zalogowanych]
I wybrać polecenie XML Export. Wtedy następuje zapisywanie mapy w formacie uzywanym przez OTS. Trwa to dłużej niż zapis w rozszerzeniu programu i więcej zajmuje, więc używamy tej opcji tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni że mapa jest skończona i gotowa do użytku. XML Import'em możemy otwierać mapy o rozszerzeniu *.xml.

Pamiętacje gdy pisaliśmy jak ma się pojawiać gracz ?? Były wtedy osie X i Y. Teraz gdy zrobimy własną mape, idziemy do miejsca gdzie chcemy aby pojawił się gracz i patrzymy na lewy-dól programu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Potem jusz tylko wpisujemy te liczby do pliku gracza i po włączeniu będzie się pojawiał w wybranym przez nas miejscu.

Także aby O.T.S. czytał mape należy ją nazwać map.xml i umieścić ją w katalogu Data/World.


Itemy (rzeczy) :

Ile razy chcieliście mieć rzeczy tibijskie napisane po polsku. Teraz jest to możliwe. Wchodzimy do katalogu Data/Items i uruchamiamy notatniekiem plik items.xml. Widziemy napisy w tym stylu:
[link widoczny dla zalogowanych]

item id="1411" - Jest to liczba odpowiadająca za dany przedmiot (wstawiamy go naprzyklad w ekwipunku pkt.2 w poradniku)

name="Knife" - Nazwa jaką bedzie nam wyświetlać gdy damy na Look.

type="container" - Narazie mało istotne, ale każdy musi wiedzieć że w miejsce broni wstawiamy przedmiot o typie "weapon" a na zbroje "armor".

skill="distance" - Skile na jakich dana broń (tylko broń na kontenerach tego nie ma), distance dajemy Łucznikowi (bo ma strzelać); sword itp.Rycerzowi.

attack="7" defence="5" - Atak i obrona broni, w tej wersji jusz ma to znaczenie, zwieksza lub zmiejsza obrazenia.

weight="4.2" - Waga, niestotne narazie.

descr="It is an enchanted shield." - Dodatek gdy damy look w grze, dodajmy coś ciekawego a nasz server stanie się orginalny.

I tak oto w ten sposób możemy nudny Royal Helmet:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamienić na:
[link widoczny dla zalogowanych]


3.Ostatnie przygotowania do uruchomienia własnego Servera.


Config.lua :
Jednym z najważniejszych rzeczy jest plik w głównym katalogu o nazwie config.lua. Uruchamiamy go notatnikiem (przecigamy plik do okna uruchomionego notatnika). Widzimy coś w tym stylu (skrócone do najważniejszych konfiguracji :
[link widoczny dla zalogowanych]

Kod:
Cytat:
mapfile ="data/world/map.xml" - Katalog i nazwa pliku mapy, który ma czytać O.T.S., najlepiej pozostawić bez zmian.

loginmsg =" ... " - Napis jaki ma się pojawić na wejściu do twego servera. Np. Witaj na moim serverze, muj numer GG ------- itp.

port ="7171" - Port'a nie ruszamy, zostawiamy bez zmian i lecimy dalej.

servername ="LifeLand" - Nazwa Servera Tibi jakiego stawiacie, ja dalem naprzyklad nazwe LifeLand Smile.

ownername ="GM" - Nazwa (nick) administratora Serveru.

owneremail =" ... " - E-mail administratora.

url =" ... " - Strona Servera.

location ="Poland" - Kraj, w którym organizowany jest Server, my mieszkamy w Polsce.

ip ="127.0.0.1" - Nasz IP zewnętrzny, zmieniamy go tylko gdy zmienił nam się IP.

maxplayers ="30" - Maksymalna ilość graczy na Serverze, reszta będzie widzieć napis "too many player online".

allowclones =0 - Liczba 0 oznacza że na jedną postać będzie mogła wejść tylko 1 osoba, natomiast liczba 1 nie ogranicza ilość graczy na jedej postaci, jeśli Server jest nowy ustawiamy na liczbe 1, aby na publiczne konta mogło wchodzić wiele graczy.




4.Prawidłowe uruchamianie Servera.


Uruchomienie:

Kiedy ustaliliśmy konto publiczne z róznymi profesjami i dane postacie są w katalogu Players, wgraliśmy mape, ustaliliśmy swoje IP w config.lua, nie pozostaje nam nic innego niż uruchomienie Server. Wchodzimy w główny katalog OTserva i szukamy tej ikony:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uruchamiamy ją i czekamy asz załaduje nam się mapa (trwa na niektórych komputerach naprawde długo). Kiedy nam się załaduje powinniśmy zobaczyć takie okno:
[link widoczny dla zalogowanych]

Lokalne IP - IP lokalne, nie interesuje nas, chyba że ktoś chce w sieci pograć to ustawia to IP także w globalnym.

Globalne IP - IP globalne czyli zewnętrzne, patrzymy czy zgadzają się cyfry z naszym prawdziwym zewnętrznym IP. Jeśli tak to przechodzimy do następnego punktu.


Logowanie się do Servera:

Teraz wystarczy tylko że osoba, która chce się dostać na nasz Server włącza Tibie 7.1. Wchodzi w Options -> Network, widzi takie okno:
[link widoczny dla zalogowanych]

Server address - Pod tym osoba wpisuje twoje zewnętrzne IP.

Server port - Zostawiamy bez zmian. Musi być 7171.

Jeśli ty jako osoba stawiająca chcesz się dostać na swój server wpisz w "Server Address" IP =127.0.0.1

Pozostaje nam tylko zalogowanie się do Servera, a "Account Number" wpisujemy numer konta (nazwe pliku w katalogu Account), w "Password" hasło konta jakie administrator dał w pliku konta. Najczęśniej publiczne konta mają acc 1 i password 1.
OTServ jest tylko zabawą, więc nie denerwujcie się gdy zginiecie, nie będzie to wpływało na gre w Tibi.

Poradnik by Transparent Ghost.


Lista Otsów:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Kwiati
Gość






 PostWysłany: Nie 17:26, 05 Mar 2006    Temat postu: Back to top

prosze niech ktos kto umie zakladac OTS napisze do mnie na podany gg 9582721 prosze .. Chce spelnic swoje mazenie i zostac GM prosze niech ktos napisze albo macie swoje OTS i moge zostac GM to piszcie 9582721
 
Gość







 PostWysłany: Sob 12:54, 25 Mar 2006    Temat postu: Back to top

Ej!!! Jak Włanczam tego OTMapEdit to mi wyskakuje coś takiego "Unable to open file tibia.spr" plz pomocy
 
morderca
Gość






 PostWysłany: Sob 19:35, 25 Mar 2006    Temat postu: Back to top

ej nie wiem jak zrobic OTS moze ktos mi pomorze
 
GM Vienio
Gość






 PostWysłany: Śro 20:02, 29 Mar 2006    Temat postu: Jak zrobić otsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Back to top

plz pomuzcie mi zrobić własnego otsa krok po kroku ots to moje marzenie błagam was !!!! NR GG (5920114) Prosze pomużcie mi Exclamation
 
adam
Gość






 PostWysłany: Pią 17:59, 14 Kwi 2006    Temat postu: Back to top

z jakiego linku
 
max432
Gość






 PostWysłany: Pią 17:12, 21 Kwi 2006    Temat postu: Back to top

PROSZE POMUSZCIE MI ZROBIC OTSA BEDE WDZIECZNY GG:2663928
 
wodzu
Gość






 PostWysłany: Czw 16:41, 04 Maj 2006    Temat postu: propozycja Back to top

kurwa ludzi w chcecie robic otsa to trwa miesiącamii skrypty sciongnijcie z neta albo kupcie gotowca na allegro
 
Karwunus
Gość






 PostWysłany: Czw 11:47, 15 Cze 2006    Temat postu: Problem Back to top

Jak pobrać te ots-y. jak zkończy się pobierać to z kąd to wziąć???????
 
ziomal
Gość






 PostWysłany: Pon 14:38, 02 Paź 2006    Temat postu: Re: Problem Back to top

plx ja mam zrobic otsa pomuzcie blagam Crying or Very sad co blagam gram na otsie belchatowots.no-ip.info
 
ziomal
Gość






 PostWysłany: Pon 14:38, 02 Paź 2006    Temat postu: Back to top

gvgvhn
 
anetka
Gość






 PostWysłany: Nie 12:38, 26 Lis 2006    Temat postu: Back to top

Siemka.To tyle roboty nie zabardzo to rozumiem (Chce być Gm-Marzenie (plzka)psizcie na 4050010. Pozdro
 
wyvmgnhmch48642133000
Gość






 PostWysłany: Pią 13:30, 08 Gru 2006    Temat postu: Back to top

wjh nvnk ndnjklaajan kjnkn kjnkjnknkjnkjfvkjhnbv kjkjkgg4796554200000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666600000000000000000000006666666666666666666660000000000000000000000000000066666666666666666666666100000000000000066666666606666666666666666666000000000000000000000000011101001101010000000000000000000000000000000000000000000000001011010011001101101010110101010101010101101010100101101010100110010101100110101010100101011010101011001010101101010110101010011010011010101001100101010110011010011001010010111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000





+





kfphkpmjopdjbopii54614236548515641655+43333333333333333300000000000000000000012222222222222222222222224666666666666666666755










































































5555555555888
















8888
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tibia i nie tylko Strona Główna -> Open Tibia Server Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach